IPad
Deze pagina is nog in opbouw De informatie op deze pagina is mogelijk nog niet compleet. |
Formele documenten worden vanuit het secretariaat gedistribueerd via een teamsite* met centraal beheerde en duidelijk omschreven permissies. Overige documenten worden opgeslagen en eventueel gedeeld via een persoonlijke DropBox. Tablets (Apple iPads) worden door de UU aangeschaft en ter beschikking gesteld. Extra apps waar kosten aan verbonden zijn worden gefinancierd via ‘giftcards’. Startpunt voor de organisatorische opzet is het secretariaat.
De Ipad
Beginnen met de iPad: zet hem aan en doorloop de setup assistant. Daarbij zit ook de aanmaak van een AppleID, nodig om via iTunes aan apps te kunnen komen (de enige manier).
Waar worden documenten beheerd, welke diensten?
- De (uni)teamsite geldt als source voor de structurele brondocumenten
- Manpages
- UU Uniteams
- Over werken met teamsites
- Dropbox geldt als uitwisselingsplek voor tijdelijke documenten (vergaderstukken) En voor uitwisseling met mensen buiten je teamsite: www.dropbox.com (account aanmaken nodig)
- EverNote kan worden gebruikt voor het samenstellen van eigen Notes waarin verschillende media verwerkt kunnen zijn (tekst, web, plaatjes, video) ook van hieruit kun je weer delen met anderen (ook buiten het team): www.evernote.com (account aanmaken nodig)
Wijzigingen in de Solis-ugids
Een deel van de gegevens in de Solis-ugids kunt u zelf wijzigen. Voor een ander deel kunt u terecht bij het secretariaat van uw onderdeel, of bij de facultaire beheerder. Sommige wijzigingen kunnen alleen via het SAP/HR systeem worden doorgevoerd.
Wijzigingen die u zelf kunt doorvoeren
Om wijzigingen te kunnen doorvoeren, moet u eerst zijn ingelogd in de Solis-ugids. Ga daarvoor naar de on-line Solis-ugids. Klik vervolgens op de optie [Eigen gegevens] en log in met uw Solis-id en wachtwoord.
Public, Private, of Hidden?
Eén van de zaken die u hier kunt instellen is of uw profile Public, Private of Hidden is. Omdat de waarde van dit veld ook kan doorwerken in andere systemen, is het niet zonder risico om deze instelling te veranderen! De betekenis van deze velden is als volgt:
- Public
- Uw gegevens, met uitzondering van uw privé-gegevens, zijn zichtbaar in de Solis-ugids.
- Private
- Uw gegevens zijn niet zichtbaar of vindbaar in de Solis-ugids.
- Hidden
- Uw gegevens zijn niet zichtbaar of vindbaar in de Solis-ugids, en ook niet in de het adresboek van Outlook.
Standaardgegevens
In het formulier dat u nu te zien krijgt, kunt u een aantal zaken zelf wijzigen:
- Voornaam
- Deze wordt bijvoorbeeld getoond in het adresboek van Outlook.
- Diverse telefoonnummers
- Let bij het invoeren op het format!
- Diverse adressen
- Een aantal privé-gegevens
- Hoewel deze niet standaard in de Solis-ugids zichtbaar zijn, moet u altijd voorzichtig zijn met het kenbaar maken van uw privé-gegevens!
- Forward e-mailadres
- Hier kunt u een adres opgeven waar mail naar wordt doorgestuurd die naar uw UU-adres is verzonden.
Solis-wachtwoord
Met deze optie kunt u uw Solis-wachtwoord veranderen. Let bij het kiezen van een wachtwoord op de voorwaarden die hieraan worden gesteld. Na het aanpassen van uw wachtwoord kan het enige tijd duren (tot 20 minuten) voordat het nieuwe wachtwoord door alle systemen wordt herkend.
Wijzigingen die een secretariaat kan doorvoeren
Een aantal gegevens kunt u niet zelf veranderen, maar het secretariaat van uw onderdeel kan dat wel.
- Uw eigen onderdeel
- Het secretariaat kan in de Solis-ugids aangeven dat u bij het betreffende onderdeel hoort. Het is van belang dat dit goed is ingesteld, want op grond hiervan worden bepaalde computersystemen voor u ontsloten, en wordt u bijvoorbeeld op maillijsten van uw onderdeel geplaatst.
- Uw Solis-wachtwoord
- Als u uw Solis-wachtwoord niet weet, kunt u bij uw secretariaat vragen of dit gereset kan worden. U moet hiervoor formeel een identiteitsbewijs kunnen tonen!