Servicebalie FAQ medewerkers

From ICT science
Revision as of 12:54, 7 February 2023 by Bouwm039 (talk | contribs)
Jump to navigation Jump to search
English version

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? U kunt ons mailen via science.servicedesk@uu.nl.

Klik hier om terug te gaan naar de beginpagina.

Algemene vragen

Overzicht van alle beschikbare handleidingen UU IT-diensten: https://manuals.uu.nl/nl/

Hoe kan ik verbinden met UU Wifi? Kies “Utrecht University” en vul vervolgens je uu e-mailadres en het bijhorende soliswachtwoord in. Kijk voor meer informatie op https://manuals.uu.nl/nl/manual/utrecht-university-wifi-op-windows-10/ of gerelateerde systemen.

Ik wil graag het wachtwoord van mijn solis-ID veranderen, kan dat? Het resetten van het solis-ID wachtwoord kan op https://manuals.uu.nl/nl/manual/wachtwoord-veranderen-vergeten/

Hoe kan ik printen? Zie: https://manuals.uu.nl/nl/manual/printen-faq/

Hoe vraag ik een telefoon aan? De goedkeuring voor de aanvraag van een werk-smartphone ligt bij de leidinggevende van je afdeling. Zie de intranet kennisbank voor meer info: https://intranet.uu.nl/kennisbank/keuze-mobiele-telefoons-bij-betawetenschappen

Vragen mbt flexwerkplek

(vooral van toepassing in het HFG gebouw en 1e verdieping Minnaert)

Een standaard UU-flexwerkplek sluit je aan via 1 USB-C kabel, je laptop moet dus over een USB-C aansluiting beschikken. Daarmee heb je gelijk stroom, beeld en bedraad UU-netwerk.

Problemen met je (flex)werkplek? Doe 1 van de volgende dingen:

  1. maak een TopDesk call aan of bel 4500 of mail de servicedesk
  2. moet er iemand voor langskomen? Mail het facultaire servicepoint

Ik heb geen netwerk Als je computer via USB-C is aangesloten, heb je in principe bedraad netwerk. Het standaard Wifi- netwerk voor medewerkers is: Utrecht University die geeft de breedst mogelijk toegang tot UU-diensten, zie ook: Hoe kan ik verbinden met UU Wifi? hierboven

Mijn beeldscherm(en) doen het niet

  • Probeer een andere USB-C ingang van de laptop
  • Herstart de laptop
  • Haal de stroom stekker even uit de beeldscherm(en) en stop ze terug

Als het na deze stappen nog steeds niet goed wilt werken kun je het beste contact opnemen met de IT Servicedesk via:

  • Telefoon: 030 253 4500
  • E-mail: servicedesk@uu.nl
  • Whatsapp: 06 10 03 44 92

of je kunt ook altijd zelf een TopDesk call aanmaken via het Selfservice portaal te vinden via intranet.


Zie ook