Servicebalie FAQ medewerkers: Difference between revisions

From ICT science
Jump to navigation Jump to search
(Created page with "{{switch|Servicedesk FAQ employees|en}} Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? U kunt ons mailen via [mailto:science.servicedesk@uu.nl scie...")
 
No edit summary
 
(35 intermediate revisions by 5 users not shown)
Line 8: Line 8:


==Algemene vragen==
==Algemene vragen==
<b>Hoe kan ik verbinden met eduroam? </b>
<b>Overzicht van alle beschikbare handleidingen UU IT-diensten:</b> https://manuals.uu.nl/nl/
Kies “eduroam” en vul vervolgens solisID@soliscom.uu.nl en het bijhorende wachtwoord in. Kijk voor meer informatie op [http://www.uu.nl/EN/informationfor/intstaffandvisitors/itfacilitiesandorganisation/ictvoorzieningen/Pages/eduroam.aspx deze pagina]. <br/><br/>
 
<b>Hoe kan ik verbinden met UU Wifi? </b>
Kies “Utrecht University” en vul vervolgens je uu e-mailadres en het bijhorende soliswachtwoord in. Kijk voor meer informatie op https://manuals.uu.nl/nl/manual/utrecht-university-wifi-op-windows-10/ of gerelateerde systemen.  


<b>Ik wil graag het wachtwoord van mijn solis-ID veranderen, kan dat?</b>
<b>Ik wil graag het wachtwoord van mijn solis-ID veranderen, kan dat?</b>
Het resetten van het solis-ID wachtwoord kan op [https://password.services.uu.nl/pwm/private/Login deze pagina].
Het resetten van het solis-ID wachtwoord kan op https://manuals.uu.nl/nl/manual/wachtwoord-veranderen-vergeten/
 
<b>Hoe kan ik printen?</b> Zie: https://manuals.uu.nl/nl/manual/printen-faq/
 
<b>Hoe vraag ik een telefoon aan?</b>
De goedkeuring voor de aanvraag van een werk-smartphone ligt bij de leidinggevende van je afdeling. Zie de intranet kennisbank voor meer info: https://intranet.uu.nl/kennisbank/keuze-mobiele-telefoons-bij-betawetenschappen
 
==Vragen mbt flexwerkplek==
(vooral van toepassing in het HFG gebouw en 1e verdieping Minnaert)
 
Een standaard UU-flexwerkplek sluit je aan via 1 USB-C kabel, je laptop moet dus over een USB-C aansluiting beschikken. Daarmee heb je gelijk stroom, beeld en bedraad UU-netwerk.


==Printen==
'''Problemen met je (flex)werkplek?'''
<b>De printer zegt dat ik moet betalen, hoe kan dat? </b>
Doe 1 van de volgende dingen:
Medewerkers printen op kosten van het departement waarvoor zij werken. De documenten kunnen afgedrukt worden zonder dat u  hiervoor betaalt. Als de printer toch aangeeft dat u moet betalen, kom dan even bij de balie langs. Wij helpen u graag verder. <br/><br/>


<b>Hoe koppel ik mijn RFID-kaart aan de printer?</b>
'''Ik heb geen netwerk''' <br>
Eerst moet u handmatig inloggen. Klik vervolgens op Docu PRO. Aan de rechter bovenzijde van het scherm zie je een tandwielicoontje. Als u hier op geklikt hebt, ziet u de optie “Registeer kaart”. Houd de kaart een paar seconde voor de kaartlezer. De kaart is nu gekoppeld. Voor een visuele instructie kunt u kijken naar [http://www.youtube.com/watch?v=fOUsxfP1mKw&feature=youtu.be deze video]. <br/><br/>


<b>Ik heb geen RFID-kaart.</b>
Als je computer via USB-C is aangesloten, heb je in principe bedraad netwerk.  
Weet u het zeker? De volgende kaarten hebben een RFID-chip: koffiekaart, Salto-tag, P+R de Uithof kaart en OV-chipkaart. Als u geen van deze kaarten hebt, kunt u bij de servicebalie om een printkaart vragen.<br/><br/>
Het standaard Wifi- netwerk voor medewerkers is: ''Utrecht University'' die geeft de breedst mogelijk toegang tot UU-diensten, zie ook: ''Hoe kan ik verbinden met UU Wifi?'' hierboven


<b>Hoe kan ik printen vanaf een UU-computer?</b>
'''Mijn beeldscherm(en) doen het niet'''
Selecteer “black on print.uu.nl” en u kunt het document ophalen bij alle multifunctionele printers.<br/><br/>
* Probeer een andere USB-C ingang van de laptop
* Herstart de laptop
* Haal de stroom stekker even uit de beeldscherm(en) en stop ze terug


<b>Hoe print ik vanaf mijn eigen laptop? </b>
* [http://www.uu.nl/SiteCollectionImages/ICT/Printen/Draadloos%20printen%20vanaf%20een%20Windows%20laptop.pdf Windows]
'''Als het na deze stappen nog steeds niet goed wilt werken kun je het beste contact opnemen met de IT Servicedesk via:'''
* [http://www.uu.nl/SiteCollectionImages/ICT/Printen/NL_Printen%20met%20een%20Macintosh.pdf Apple Mac]
* [http://www.uu.nl/EN/informationfor/students/facilities/Printing/Documents/E_Printing%20from%20Linux%20Ebuntu2014.pdf Linux Ubuntu]
<br/>


<b>Is het mogelijk om in kleur te printen? </b>
* maak een [https://uu.topdesk.net TopDesk call] aan of bel 4500 of mail de [mailto::servicedesk@uu.nl servicedesk]
Ja, kies dan “colour on print.uu.nl”.<br/><br/>
* Telefoon: 030 253 4500
* E-mail:  servicedesk@uu.nl
* Whatsapp: 06 10 03 44 92
* moet er iemand voor langskomen? Mail het facultaire [mailto::servicepoint@uu.nl servicepoint]


<b>Waar kan ik scannen?</b>
Bij alle multifunctionele printers. Klik op “E-mail” om het document te scannen. Voor een visuele instructie kan je kijken naar [http://www.youtube.com/watch?v=o_T5eG7XXI0&feature=youtu.be deze video]. <br/><br/>


==Zie ook==
==Zie ook==
* [[Servicebalie handleidingen]]
* [[Servicebalie handleidingen medewerkers|Handleidingen voor medewerkers]]
* Ga terug naar de [[Servicebalie|beginpagina]]
* Ga terug naar de [[Servicebalie|beginpagina]]

Latest revision as of 13:49, 7 March 2023

English version

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? U kunt ons mailen via science.servicedesk@uu.nl.

Klik hier om terug te gaan naar de beginpagina.

Algemene vragen

Overzicht van alle beschikbare handleidingen UU IT-diensten: https://manuals.uu.nl/nl/

Hoe kan ik verbinden met UU Wifi? Kies “Utrecht University” en vul vervolgens je uu e-mailadres en het bijhorende soliswachtwoord in. Kijk voor meer informatie op https://manuals.uu.nl/nl/manual/utrecht-university-wifi-op-windows-10/ of gerelateerde systemen.

Ik wil graag het wachtwoord van mijn solis-ID veranderen, kan dat? Het resetten van het solis-ID wachtwoord kan op https://manuals.uu.nl/nl/manual/wachtwoord-veranderen-vergeten/

Hoe kan ik printen? Zie: https://manuals.uu.nl/nl/manual/printen-faq/

Hoe vraag ik een telefoon aan? De goedkeuring voor de aanvraag van een werk-smartphone ligt bij de leidinggevende van je afdeling. Zie de intranet kennisbank voor meer info: https://intranet.uu.nl/kennisbank/keuze-mobiele-telefoons-bij-betawetenschappen

Vragen mbt flexwerkplek

(vooral van toepassing in het HFG gebouw en 1e verdieping Minnaert)

Een standaard UU-flexwerkplek sluit je aan via 1 USB-C kabel, je laptop moet dus over een USB-C aansluiting beschikken. Daarmee heb je gelijk stroom, beeld en bedraad UU-netwerk.

Problemen met je (flex)werkplek? Doe 1 van de volgende dingen:

Ik heb geen netwerk

Als je computer via USB-C is aangesloten, heb je in principe bedraad netwerk. Het standaard Wifi- netwerk voor medewerkers is: Utrecht University die geeft de breedst mogelijk toegang tot UU-diensten, zie ook: Hoe kan ik verbinden met UU Wifi? hierboven

Mijn beeldscherm(en) doen het niet

  • Probeer een andere USB-C ingang van de laptop
  • Herstart de laptop
  • Haal de stroom stekker even uit de beeldscherm(en) en stop ze terug


Als het na deze stappen nog steeds niet goed wilt werken kun je het beste contact opnemen met de IT Servicedesk via:

  • maak een TopDesk call aan of bel 4500 of mail de servicedesk
  • Telefoon: 030 253 4500
  • E-mail: servicedesk@uu.nl
  • Whatsapp: 06 10 03 44 92
  • moet er iemand voor langskomen? Mail het facultaire servicepoint


Zie ook